- Деталі
- Перегляди: 7947
Використання здоров'язберігаючих та здоров'яформуючих технологій з метою фізичного виховання дошкільників
В народі кажуть: "Людина коваль свого щастя, а отже коваль свого здоров'я". Батьків і педагогів сьогодні надзвичайно турбує питання, допомогти малюкам бути здоровими, сильними, витривалими, адже, на жаль, рівень дитячої захворюваності в нашій країні дедалі зростає.
Головне завдання дорослих полягає в тому, щоб сформувати в малих українців свідоме ставлення до власного здоров'я.
З огляду на це одним із пріоритетних напрямків роботи ДНЗ повинен бути збереження і зміцнення здоров'я, формування здорового способу життя дошкільнят, активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки.
Зважаючи на це, є ряд важливих завдань:
- створення сприятливих умов для рухово-оздоровчого простору;
- впровадження і використання в процесі фізичного розвитку дитини інноваційних технологій сучасності;
- організація фізкультурно-оздоровчої роботи на основі здоров'язбережувальних технологій.
Для вирішення основних завдань дошкільний заклад повинен звернутися до питання залучення різних, як стандартних, так і нестандартних здоров'язбережувальних технологій в практиці роботи з дітьми. На сьогодні в дошкільних закладах склалася ціла система здоров'язбережувальних технологій, які практично релізуються в роботі з дітьми з метою збереження та зміцнення їх здоров'я.
Види здоров'язбережувальних технологій
Профілактично-лікувальні технології:
- Аромотерапія.
- Різні види самомасажу, ходіння по доріжках здоров'я, загартувальні процедури тощо.
Оздоровчі технології терапевтичного спрямування:
- пісочна терапія (сендплей);
- музична терапія;
- ігрова терапія (для дітей, які потребують певних корекційних впливів).
Інноваційні оздоровчі технології:
- елементи художньої гімнастики;
- пальчикова гімнастика;
- дихальна та звукова гімнастики;
- психогімнастика (вправи, ігри, етюди, пантоміми);
- ігровий стретчінг.
Для втілення в життя поставлених завдань, колективом закладу повинна бути проведена значна робота по зміцненню і оновленню здоров'язберігаючого простору, який включає в себе:
- спортивний зал з раціонально підібраним фізкультурним та спортивно-ігровим обладнанням (понад 10 років);
- фізкультурні куточки;
- куточки здоров'я, масажери та ін.
Широко використовується нетрадиційне фізкультурне обладнання:
- тунель для прокочування м'яча та різноманітних підлізань;
- різнокольорові сліди;
- художні доріжки;
- жорсткі килимки;
- парашути;
- природний матеріал для виконання загальнорозвиваючих вправ, що стимулює біологічно активні точки;
- яскраво оформлені предмети та інвентар для виконання загальнорозвиваючих вправ та ін.
В систему роботи дошкільного закладу впроваджуються інноваційні технології з фізичного виховання такі, як: фітбол-аеробіка, стретчінг, степ-аеробіка, система вправ Пілатес на заняттях з фізкультури та в руховому режимі для дітей і визначили етапи впровадження кожної з технологій. Як показує досвід роботи, дані технології можуть бути ефективним доповненням до державних програм. Використання м'ячів-фітболів дозволяє збільшити рухову активність дітей протягом дня.
Система вправ Пілатес - зорієнтована на баланс та гармонію всього тіла, в якій основний акцент спрямований на пластичність, розтяжку та планомірний розвиток усіх м'язів.
Дуже цікавий і дієвий вид аеробіки - степ-аеробіка. Це ритмічні рухи вгору-вниз на спеціальній платформі. Такі вправи розвивають рухливість у суглобах, формують склепіння стопи, тренують рівновагу, серцево-судинну, дихальну систему.
Діти з великим задоволенням займаються у надувному басейні, де вчаться вмінню поводити себе у воді, грають, розважаються, загартовуються. Все це сприяє оздоровленню, фізичному розвиткові, позитивно впливає на всі системи організму дитини.
Кожна дитина на заняттях знаходить фізичне і моральне задоволення, отримує заряд енергії та бадьорості, а також "море"позитивних емоцій.