- Деталі
- Перегляди: 7213
Використання паличок Х.Кюізенера
в навчальній діяльності дошкільнят
Палички Х.Кюізенера - метод пізнання логіки та математики
в дошкільному віці.
У всьому світі широко відомий дидактичний матеріал, розроблений бельгійським математиком X. Кюізенером. Він призначений для оволодіння дітьми початкових математичних уявлень, починаючи з молодших груп дошкільного закладу.
Палички X. Кюізенера називають ще кольоровими паличками, кольоровими числами, кольоровими лінійками, рахувальними паличками. Основні властивості цього дидактичного матеріалу - абстрактність, універсальність, висока ефективність. Палички легко вписуються в систему доматематичної підготовки дітей до навчання в школі, яка є однією з сучасних технологій навчання.
Важлива роль паличок в реалізації принципу наочності в ознайомленні із складними, абстрактними, математичними поняттями в доступній для малят формі. Важливі вони і для накопичення чуттєвого досвіду, поступового переходу від конкретного до абстрактного, для розвитку бажання оволодіти числом, рахунком, вимірюванням.
З математичної точки зору, палички - це множина, на якій легко віднаходяться відношення еквівалентності та порядку. В цій множині заховані багаточисленні математичні ситуації.
Використання «чисел в кольорі» дозволяє розвивати у дошкільнят знання про числа за допомогою лічби та вимірювання. Як відомо, саме такі знання про числа є найбільш повноцінними.
За допомогою кольорових паличок легко підвести дітей до усвідомлення:
- відношень «більше - менше», «більше — менше на...»;
- ділення цілого на частини;
- склад числа з одиниць, з двох менших;
- арифметичні дії (додавання, віднімання);
- засвоєння понять «зправа», «зліва», «довше», «коротше»;
- познайомитись з кольоровою алгеброю.
Таблиця співвідношення чисел і паличок
Дидактична гра «На лісовій галявині»
Дидактична гра «В зоопарку»
Дидактична гра «Магазин іграшок»
Дидактична гра «Добудуй парканчик»
Дидактична гра «Добудуй будиночок»
Мета дидактичних ігор: «На лісовій галявині», «В зоопарку», «Магазин іграшок», закріпити у дітей поняття про число і вміння знаходити відповідну кольорову паличку.
Мета дидактичної гри «Побудуй парканчик» вправляти у викладанні кольорових паличок від найменшої до найбільшої з засвоюванням кольорів.
Мета дидактичної гри «Добудуй будиночок» закріпити знання дітей про склад чисел.