Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3
880782
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
За весь час
228
225
1256
3773
880782

Ваш IP: 54.234.228.78
Сьгодні: 2018-12-14 22:03:51
Visitors Counter

Програма з навчання дітей читання

за методикою М.Зайцева

 ДІТЯМ 2 РОКИ

Ознайомити дітей з кубиками М. Зайцева. Дати можливість послухати їхзвучання, помацати, погратися досхочу, розрізняючи їх умовну назву. В кінці другого року діти повинні:

-виявляти стійкий інтерес до читання при користуванні кубиками та таблицями;

-пізнавати «свій « кубик і будиночок на таблиці складів;

-розрізняти кубики за звучанням / «золотий», «залізно-золотий» і ін./;

-викладати слова на кубиках і таблицях за бажанням дітей з допомогою вихователя;

-охоче вступати в розмову з приводу зробленого.

ДІТЯМ 3 РОКИ

Продовжувати орієнтуватися в умовній назві кубиків-великий, малий «золотий», великий «залізно-золотий,» малий «залізно-золотий» і ін.

Відрізняти їх за звучанням і призначенням.

Викладати слова за бажанням, читати їх. Продовжувати орієнтуватися в таблицях складів, співати їх, співвідносити з викладанням слів на кубиках.

Вправляти дітей в механізмі читання\ давайте разом прочитаємо слово, яке виклав Сергійко: «Лі-та-к. Л-л-і-і-т-а-а-к. Добре. Викладемо слово «Моток». Замінимо кубик-мо на-ко, тепер на-ло. Що вийшло? Мо-то-к. Ко-то-к»\.

Звертати увагу на наявний мовленнєвий розвиток дитини на легкість \важкість\ оволодіння читанням.

Спрямувати викладення слів з кубиків на збагачення словника, граматичних форм та зв’язного мовлення. Широко використовувати наочність, народний фольклор, художню літературу, сюжетні, дидактичні ігри, різноманітні види театрів, покази.

Вихователеві орієнтуватися у ході думки дитини, спрямовувати її, визначати найбільш вдалі моменти.

Залучати дітей до навчання парами \за бажанням дітей\. Іринка буде придумувати слова з Тетянкою. А з ким хоче Андрійко? «Сприяти початку діалогічного мовлення між дітьми. Використовувати варіативність, класифікацію, групування слів для викладання дітьми.\» Викладаємо клички тварин, транспорт, назви диких звірів, птахів і інш. Залучати до пошуку відповідних кубиків і складів на таблиці.

Продовжувати інформувати батьків про хід навчання дітей. Допомагати дітям справитися із завданням у разі непередбачуваних труднощів /«Сергійко придумав гарне слово, але важке. Давай разом викладемо його.»/

Дитина придумала слово «м’яч». Викладає. Вихователь ставить апостроф.

Демонструє, як твердо воно вимовляється в українській мові. \Згодом ви самі будете писати такі слова !»\.

В кінці третього року діти повинні:

- мати стійкий інтерес до читання за кубиками і таблицями;

- самостійно розкладати кубики за звучанням;

- викладати та читати слова за вказівкою вихователя;

- охоче розповідати про зроблене.

ДІТЯМ 4 РОКИ

Використовувати картинки без підписів на кожен склад. Самостійно «робити підписи» під картинками за допомогою кубиків. Викладати підпис на складових кубиках та таблицях. Вільно орієнтуватися в назві кубиків. Відрізняти їх звучання та призначення.

Проявляти творчість, винахідливість, ініціативу в придумуванні слів /Перестав місцями перший та третій кубики. Що вийшло?/

Залучати дітей до викладання простих речень з попереднім розгляданням сюжетних картинок /Заєць біжить. Заєць тремтить. Колобок котиться. Лисиця мишкує. Ведмідь спить./

Освоювати позначки розділових знаків.

Окремим дітям пропонувати перехід до читання книжок. Відзначати успіхи дітей в навчанні читання.

Використовувати мовленнєві ситуації у навчанні читання. Поповнювати словник новими словами, граматичними формами. Прагнути до вільного , невимушеного дитячого викладу думки, розповіді, переказу, повтору. Викликати у дитини інтерес до всього, що вона зробила /»Розкажи, що ти зробив? Яке слово в тебе вийшло? Яке схоже можеш викласти? Яке вийде, якщо замінити перший, другий склади?/ Добирати слова з цікавих казок, потішок, загадок, віршів.

Зацікавлювати батьків досягненнями та успіхами дітей. Приймати активну участь у подальшому їх розвитку. Спрямовувати спільні зусилля на досягнення найкращих результатів у навчанні і вихованні маляти. Проявляти такт, терпіння, надавати допомогу у разі труднощів у навчанні. Вчити самостійно долати труднощі. / А ну спробуй сам прочитати все слово. В тебе вийде./

Залучати дітей до навчання парами / за їх уподобаннями і педагогічною необхідністю/. Слідкувати за доброзичливими стосунками в парах, відсутністю зверхності, вольового тиску, грубості у ровесників.

В кінці четвертого року життя діти повинні:

-   викладати слова та речення за кубиками та таблицями;

-   дотримуватися правильного складового читання , інтонувати склад;

-   робити вибір слів та речень для викладання на кубиках та таблицях;

-   самостійно розповідати про зроблене.

 

ДІТЯМ 5 РОКІВ

Самостійно викладати слово, речення з кількох слів. Визначати та ставити наголос. Користуватися стрічкою розділових знаків. Усвідомлювати прочитане. Користуватися правильною інтонацією при викладанні та читанні речень. Пропонувати всім дітям читати за книжкою. Слідкувати, як дитина читає /вголос, про себе, пошепки, бубнить, складами, по буквах./ Спрямовувати до плавного читання складами, поступово нарощувати техніку, темп читання. Слідкувати, щоб діти читали чітко, виразно , голосно. Не ковтаючи звуки, склади, слова. Дотримувалися відповідної інтонаціі. Вміти відповідати на запитання та переказувати прочитане. Вчити обирати улюблений твір.

Батькам цікавитися успіхами у навчанні дітей, їх поведінкою під час навчання; чи не зазнаються успіхам, чи не скаржаться на невдачі.

Стати надійними помічниками своєї дитини. Розділяти її радості і прикрощі в оволодінні початками грамоти. Проявляти такт, терпіння, старатися зрозуміти її запити, потреби , домагання, можливості.

Вчити дітей самостійно долати труднощі у навчанні і стосунках з дітьми, які виникають під час навчання. Не вихвалятися успіхами і не зволікати на невдачі. Переглядати свої досягнення наодинці з собою.

Залучати дітей до читання парами, трійками, підгрупами. Уміти радіти успіхам іншого /«Хто швидше викладе слово «пилосос», «віник», «ліхтар»? Придумай слова, схожі на слово «сито». Хто більше придумає слів зі складом-ка? Хто придумає цікаве речення за картинкою «Кішка з кошенятами»?/ Поповнювати словниковий запас слів з різними частинами мови: іменниками, прикметниками, числівниками, прислівниками. Дієсловами. Придумати різні речення: прості і складні, з однорідними і другорядними членами. Вміти вибирати потрібне для викладання слів, речень зі своєї розповіді.

Продовжувати сполучати різні види мовленнєвих занять з читання за кубиками та таблицями. Вміти користуватися надбанням народного фольклору, художньої літератури.

Закріплювати набуті знання в сюжетних, дидактичних іграх. Різних видах творчої самостійної діяльності. Відкрити дитячий театр. Плекати у дітей любов до рідного слова. Відчувати вдоволення від почутого, прочитаного. Робити вибір художнього твору. Виховувати смак до художнього слова.

Пропонувати дітям розповісти про все, що вони роблять /викладають/ /Що ти можеш розповісти про придумане слово?/

Вміти вислухати товариша, бути добрим співрозмовником. Мати і приносити задоволення у співбесіді, діалозі з іншими.

В кінці п’ятого року життя діти повинні:

- мати потребу звертатися до викладання на кубиках та читання на таблицях в разі необхідності;

- переходити до читання, за книжкою, дотримуватися поскладового плавного читання, усвідомлювати прочитане;

- робити вибір художнього твору до самостійного слухання та читання;

- уміти розповісти про себе, що зробив.




Powered & Designed by SVS®.