- Деталі
- Опубліковано: Понеділок, 03 лютого 2014, 12:23
- Перегляди: 734
Практичний психолог
Ющук Оксана Федорівна
Освіта вища, закінчила Рівненський державний гуманітарний університет у 2010 р. Кваліфікаційна категорія «Спеціаліст», стаж роботи – 5 років, педагогічний стаж – 3 роки.
Педагогічне кредо:
«Допомагаючи іншому піднятися на гору Ви самі наближаючись до вершини» Н.Шварцкопф
Практичний психолог у дошкільному закладі – це, насамперед, людина, яка знає і глибоко розуміє дитину. Це фахівець, обізнаний із загальними закономірностями психічного розвитку, вікових та індивідуальних особливостей розвитку дитини.
Дошкільний вік є етапом інтенсивного психічного розвитку. У цьому віці відбуваються прогресивні зміни в усіх сферах починаючи від удосконалення психофізичних функції і закінчуючи виникнення складних особистісних новоутворень.
Основні функції практичного психолога в дитячому садочку
1. Допомога педагогічному колективу у створенні умов, сприятливих для охорони фізичного і психічного здоров’я дітей.
2. Забезпечення їхнього емоційного благополуччя.
3. 3абезпечення самостійного ефективного розвитку здібностей кожної дитини.
Основними видами діяльності практичного психолога є психодіагностика, психологічна просвіта, консультування, корекційно-розвивальна та корекційно-відновлювальна роботи.
Зміст і методи діагностичної роботи:
1. Вивчення емоційного ставлення дітей до ровесників і вихователів.
2. Психодіагностичне обстеження дітей при запитах адміністрації, вихователів і батьків для визначення відповідності їхнього розвитку віковим нормам.
3. Визначення особливостей дітей їхніх інтересів, схильностей, здібностей, рівня розвитку пізнавальних процесів, комунікативних навичок з метою вироблення рекомендацій для індивідуалізації виховної роботи.
4. Діагностика батьків і вихователів із різних проблем виховання і навчання дитини.
Робота з психологічної Просвіти проводиться з педпрацівниками, батьками з метою підвищення рівня їхньої психологічної компетентності. Форми цієї роботи різноманітні: семінари, диспути, круглі столи, лекції, виступи на педагогічних радах, батьківські збори
Консультативна робота включає надання допомоги педагогам, батькам з питань розвитку виховання дітей
Форми консультативної роботи:
1) індивідуальні консультації для батьків і педагогів, які звернулися до психолога з конкретними проблемами, або консультації з діагностики
2) батьківські консультації для кількох членів родини з метою вироблення шляхів співпраці довірливих взаємин у вихованні дітей
3) групові консультації під час яких ставляться, аналізуються, обговорюються різні питання з психології що цікавлять багатьох батьків та педагогів
Мета корекційно розвивальної роботи: активна участь і вплив психолога на процес виховання особистості, індивідуальності дитини
Зміст і форми роботи:
1. Відпрацювання психологом програм спрямованих на розвиток як окремих сторін психіки, так і на розвиток особистості загалом, із урахуванням завдань розвитку на кожному віковому етапі.
2. Розвиток пізнавальних процесів і здібностей відповідно до вікових можливостей дітей.
3. Формування елементів саморегуляції поведінці вихованців.
4. Розвиток (в ігрових ситуаціях) соціально спрямованих і комунікативних навичок у поведінці дітей, які мають труднощі у спілкуванні.
Формування психологічної готовності до шкільного навчання.