- Деталі
- Перегляди: 633
“Вчимося правильно навчатись” -
Правила підготовки дитини до школи
Лише п’ята частина першокласників може похвалитися ідеальним здоров'ям. При цьому у школі на всіх чекає серйозне навантаження. “ Як підготувати дітей до навчального року ” – запитання більшості батьків.
Лікарі говорять, що менше 22% дітей, що приходять у перший клас школи, повністю здорові. А до кінця шкільного навчання їх стає ще менше. Тому підготовка вашої дитини до вступу в школу або дитячий садок, окрім придбання необхідного одягу та приладдя, повинна включати в себе і турботу про стан здоров'я. Саме воно багато в чому визначить, з яким настроєм дитина почне і як швидко адаптується до нових умов життя. Є одинадцять порад від експертів, які допоможуть.
1. Правила особистої гігієни.
Формуючи у дитини звичку дотримуватися елементарних гігієнічних правил, ви зможете захистити її від інфекційних захворювань. Важливо нагадувати йому про необхідність мити руки перед їжею, після прогулянки і відвідування туалету.
2. Правильне харчування.
Слідкуйте за харчуванням дитини. Не годуйте її силоміць. Тістечка можна замінити корисними сухофруктами. У щоденному раціоні дитини повинні бути соки, сезонні овочі і фрукти. Зверніть увагу на продукти, що містять вітаміни А, Е, РР, F, С (гарбуз, червоний перець, помідори, морква, чорна смородина, шипшина, лимон, журавлина) і кальцій (сир, кунжут). Багато корисних мікроелементів міститься в горіхах, насінні і бобових. Не забувайте про кисломолочні продукти і рослинні пробіотики (цибуля, часник).
3. Ранкова гімнастика.
У молодшому шкільному віці зарядка повинна стати природною потребою дитини, допомагаючи їй підвищити загальний тонус, позбутися сонливості і млявості. Вправи бажано виконувати в один і той же час, до їжі, натщесерце.
При необхідності зарядку можна доповнити вправами для формування правильної постави.
4. Дихальна гімнастика
Це вид вправ є хорошим способом як для зниження частоти простудних захворювань, так і для зміцнення нервової системи дитини і розвитку у неї витривалості.
5. Розпорядок дня.
Чіткий розпорядок дня формує правильні звички і полегшує виконання домашнього завдання. Дитина повинна засипати не пізніше 22 години, тривалість сну повинна становити не менше як 9 – 10 годин. Оптимальний час для рухливих ігор на свіжому повітрі – 2- 3 години.
6. Розвиваємо дрібну моторику рук.
Ліплення, малювання, конструювання допоможуть легше і швидше набути навичок письма і стимулюють розвиток інтелектуальних здібностей.
7. Сприятливий психологічний комфорт в сім'ї.
Будьте уважні до малюка, цікавтеся його відносинами з однолітками. Не варто з'ясовувати стосунки при дитині, відгукуватися погано про його здібностях і постійно його критикувати. Необхідно зміцнювати його впевненість у власних силах, всіляко заохочувати його успіхи. Привчайте дитину до самостійності, сприяйте формуванню його власної думки, і більше часу проводьте з ним.
8. Візит до лікаря.
Якщо дитина перебуває на диспансерному обліку у отоларинголога, офтальмолога, ортопеда, невропатолога або інших фахівців, обов’язково відвідайте їх. Лікар дасть корисні поради щодо адаптації дитини до навчального року з урахуванням наявної проблеми і, можливо, призначить курс необхідної терапії.
9. Лікарська профілактика
Відомо, що одним з найпоширеніших захворювань серед школярів є ГРЗ. Навряд чи вашій дитині вдається уникнути контакту з респіраторними вірусами в осінньо – зимовий період. Тому протягом всього епідемічного сезону давайте йому препарати для профілактики.
В будь – якій справі важливо початок. З яким настроєм дитина увійде в навчальний рік, так вона і буде ставитися до цих змін у своєму житті. Завдання батьків – допомогти дітям зустріти зміни позитивно і в гарному здоров'ї !
На замітку
1. Ніколи не порівнюйте хлопчиків і дівчаток, не ставте одних у приклад іншим: вони різні навіть за біологічним віком – дівчатка зазвичай старші від ровесників – хлопчиків.
2. Не забувайте, що хлопчики і дівчатка по – різному бачать, чують, сприймають на дотик, по – різному сприймають простір і орієнтуються в ньому, а головне – по – різному осмислюють все у цьому світі.
3. Не перестарайтеся, вимагаючи від хлопчиків акуратності і старанності виконання вашого завдання.
4. Намагайтеся, даючи завдання хлопчикам, як у дитячому садку, в школі, так і в побуті, включати в них момент пошуку, що вимагає кмітливості. Не треба заздалегідь розповідати і показувати, що і як робити. Слід підштовхнути дитину до того, щоб вона сама відкрила принцип рішення, нехай навіть наробивши помилок.
5. З дівчатками, якщо їм важко, треба разом, до початку роботи, розібрати принцип виконання завдання, що і як треба зробити. Разом з тим, дівчаток треба поступово вчити діяти самостійно, а не тільки за заздалегідь відомими схемами, підштовхувати до пошуку власних рішень незнайомих, нетипових завдань.
6. Вчіться разом з дитиною, об’єднуйтеся з ним проти об’єктивних труднощів, станьте союзником, а не противником або стороннім спостерігачем.